Artikel archief

Productlevenscyclus

Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld. Gemakkelijk pinnen en geen contant geld bij je hebben. Steeds meer mensen gaan alleen maar pinnen in plaats van contant geld te dragen. De elektronische betaalsystemen bevinden zich in de groeifase. Niet alleen het pinnen, maar ook...
Lees meer

De drie plannen van ASS

Plan 1: ASS International Het bedrijf is ambitieus en probeert zich op markten buiten Europa te richten. Het is slim dat het bedrijf partners zoekt in het buitenland, waarmee samen kan worden gewerkt om het eigen product te introduceren en te verkopen aan de landen waar er kansen liggen. Mocht het...
Lees meer

Solvabiliteit van ASS Technical Systems

Beoordeel de solvabiliteit van ASS Technical Systems in 2013 en 2014 Berekenen solvabiliteitsratio’s De solvabiliteit kan op drie manieren worden berekend. De uitkomst van deze berekeningen wordt ook wel het solvabiliteitspercentage of de solvabiliteitsratio genoemd. Voor het berekenen van de...
Lees meer

Communicatie-uitingen

  Binnen het vak marketing is communicatie een belangrijk punt. Hetgene dat typerend is voor een bepaald merk moet hierin naar voren worden gebracht. Dit kan via vele kanalen zoals, tv, social media , radio, folders en reclameprints. Vaak wordt er een combinatie van deze kanalen gebruikt. Maar...
Lees meer

Verwachtingenmanagement

Bij alle producten en diensten hebben consumenten een bepaalde verwachtingen. Vaak komen deze verwachtingen niet helemaal overeen met de werkelijkheid. Om deze verwachtingen bij te sturen is er de verwachtingenmanagement.  Om de verwachtingen van de consument bij te sturen moet er...
Lees meer

Tevredenheid

Een klant komt naar een bank vanwege een verwachting. Zolang je als bank de wensen van de klant weet te vervullen en aan de verwachtingen van de klant voldoet, heb je een tevreden klant. Deze klant zal dan tevreden gebruik maken van de diensten. Weet je een wens van de klant niet meer te vervullen,...
Lees meer

Dienstenmarketing

 Ontastbaarheid Ontastbaarheid van een dienst wordt gekenmerkt door het geval dat je het kunt kopen, maar niet uit je handen kan laten vallen. Een dienst kan worden gezien als een ervaring en niet zozeer als een ding of een goed. Als we ontastbaarheid van een dienst vertalen naar de...
Lees meer

Basismotivatoren

De vier basismotivatoren zijn hebzucht, angst, status en ontwikkeling.  De volgende commercials zijn voorbeelden van hoe er goed en niet goed word ingespeeld op deze motivatoren.   Goed gebruik  ...
Lees meer

Loyaliteit

Als een bedrijf loyaal is, stemt het bedrijf de behoefte, prioriteit en doelen af op de klant. Een van de belangrijkste middelen van banken om loyaal te zijn, zijn de medewerkers. Voor klanten vertegenwoordigen de medewerkers alles waar de bank voor staat: producten, klantvriendelijkheid en het...
Lees meer

Communicatie-uiting

Ook banken en verzekeraars moeten communiceren met klanten. Nieuwe en bestaande klanten worden benaderd op verschillende manieren benaderd. Om de klant te benaderen moeten de banken en verzekeraars voor de juiste communicatie middelen kiezen. Er moet gezorgd worden voor klantenbinding en aantrekken...
Lees meer