Communicatie-uitingen
Binnen het vak marketing is communicatie een belangrijk punt. Hetgene dat typerend is voor een bepaald merk moet hierin naar voren worden gebracht. Dit kan via vele kanalen zoals, tv, social media , radio, folders en reclameprints. Vaak wordt er een combinatie van deze kanalen gebruikt. Maar ook het product zelf is een communicatie uiting. Het beeld dat consumenten van een bepaald product hebben zorgt voor herkenning. Heel veel merken houden daarom door de jaren heen hetzelfde 'beeld', waardoor de mate van herkenning sterker is.
Een aantal voorbeelden van merken waarbij de communicatie uiting van het merk door de jaren heen niet of nauwelijks veranderd:
"
Door de communicatie-uiting zo uniek mogelijk te maken wordt er een bepaald merk gecreerd. Voor merken en die veel gelijkwaardige concurrenten hebben is het belangrijk te commucieren uniek te zijn. Een voorbeeld van een dienstverlener die unieke twist aan zijn merk geeft is de Knab bank. Omgekeerd gelezen word het woord Knab bank. Daarmee willen ze uiten dat ze het precies andersom doen.
Communicatie-uitingen die bij dit bedrijf passen zijn:
'De bank die knab kan zijn'
'Als niet anders maar andersom moet'
'Een bank die eigenlijk geen bank is'